O násO nás
Billboardová kampaňBillboardová kampaň
Stop genocídeStop genocíde
InfoZdrojeInfoZdroje
Ako pomôcťAko pomôcť
PetíciaPetícia
• AKTUÁLNE: Odmietnutie Národného prog. starostlivosti o ženu• AKTUÁLNE: Odmietnutie Národného prog. starostlivosti o ženu • Zrušenie zákona o interrupcií• Zrušenie zákona o interrupcií  
Čakáš nečakane dieťa? Linka pomoci: 0800 12 00 24



Papierová petícia (po vyplnení poslať organizátorovi) »»

Hromadná pripomienka za zrušenie zákona 73/1986 Zb. z. o umelom prerušení tehotenstva

K materiálu “Návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 73/1986 Zb. o umelom prerušení tehotenstva v znení zákona Slovenskej národnej rady č. 419/1991 Zb.”, predloženému Ministerstvom zdravotníctva SR na medzirezortné pripomienkové konanie do 6. 5. 2008, predkladáme túto zásadnú pripomienku:

Navrhovaná novela bude naďalej diskriminovať človeka pred narodením na základe veľkosti, veku, trimestra, zdravotného stavu a genetickej informácie, preto celý zákon treba zrušiť.

Preto navrhujeme nasledovné znenie Čl. I:

Zákon Slovenskej národnej rady č. 73/1986 Zb. o umelom prerušení tehotenstva v znení zákona č. 419/1991 Zb. sa ruší.

Prosím, podpíšte hromadnú pripomienku »»

Zdôvodnenie

Ústava SR deklaruje, že „každý má právo na život“ a „život pred narodením je hodný ochrany“. Jasne považuje človeka pred narodením za osobu, ktorá má nárok na právnu ochranu ako každá iná osoba. Obdobie „pred narodením“ sa vzťahuje rovnako na vývoj človeka v prvom, druhom a treťom trimestri. Ústavný súd vo svojom deformovanom rozhodnutí tieto fakty ignoroval, len aby odobril umelé potraty.

Ústavný spor sa týkal aj toho, či parlament alebo ministerstvo má právomoc určovať hranice legitímnosti umelého potratu v prípade zistenej genetickej vady plodu (zdravotný dôvod). ÚS SR dáva túto právomoc parlamentu, a preto zrušil účinnosť časti ministerskej vyhlášky, ktorá dovoľovala potrat do 24. týždňa z tohto dôvodu. Súd neskúmal ústavnosť stanovenia hranice legálneho umelého potratu pre iné zdravotné dôvody vo vyhláške. Je však jasné, že tieto hranice určené ministerstvom sú tiež protiústavné a súd by ich iste vyhlásil za neplatné. Výsledok rozhodnutia ÚS SR vedie k legalizácii potratu do pôrodu pre rôzne zdravotné dôvody, ktoré zahŕňajú dokonca aj „psychické zdravie ženy“ (výrok ÚS SR).

Terajší zákon umožňuje nútené umelé potraty u mladistvých, ukladá povinnosť lekárom informovať a predpisovať antikoncepciu bezplatne, dokonca aj abortívnu antikoncepciu. Pritom zlyhanie antikoncepcie je najčastejšou príčinou neočakávaného tehotenstva a podstúpenia umelého potratu. Slovenská legislatíva chráni viac dočasnú telesnú integritu ženy ako život človeka pred narodením. Tento komunistický zákon je tak zlý, že „plátanie“ mu nepomôže, preto ho treba zrušiť celý.

Zrušením zákona 73/1986 Zb. z. by ostali v platnosti § 150-153 Trestného zákonníka o nepovolenom prerušení tehotenstva, na základe ktorých bude odňatím slobody na 2 až 5 rokov, kto žene i s jej súhlasom ukončí tehotenstvo. Eticky nesporná je situácia, v ktorej počaté dieťa zomrie - nezámerne, hoci i predpokladane - v dôsledku liečby matky, záchrany jej života alebo života dieťaťa (mimomaternicové tehotenstvo). Podľa medícinských odborníkov neexistuje choroba u ženy, pre liečbu ktorej je treba zabiť najprv dieťa. Írsko, kde sú potraty úplne zakázané, má najnižšiu mieru úmrtnosti matiek. Počet potratov Írok je o polovicu menší ako u nás. Bol by minimálny, ak by Írsko pod tlakom EÚ nemuselo tolerovať reklamu britských potratových kliník v Írsku a holandské potratové lode pri írskom pobreží. To, že veľa ľudí koná nelegálne, pričom si možno ublíži, nie je dôvod na legalizáciu kriminálnych činov.



O násO nás Billboardová kampaňBillboardová kampaň Stop genocídeStop genocíde InfoZdrojeInfoZdroje Ako pomôcťAko pomôcť PetíciaPetícia
CBR condemns all abortion related violence and will not associate with groups or individuals who fail to condemn such violence.
Copyright © Center for Bio-Ethical Reform. All Rights Reserved.